ABN AMRO - Hoofdzaken podcast



ABN AMRO wil laten zien dat ze startende ondernemers begrijpen, daarom hebben ze heel veel informatie beschikbaar gesteld middels artikelen op hun website.


Inzicht

Startende ondernemers willen graag weloverwogen beslissingen maken, maar hebben niet altijd de tijd zich te verdiepen in lange artikelen met informatie.


Idee

Daarom hebben we de bestaande artikelen van ABN AMRO omgezet in een podcast die je kunt afstemmen op hoeveelheid tijd je hebt. Fiets je bijvoorbeeld 15 minuten naar je volgende afspraak? Kies een thema, selecteer 15 minuten en start met luisteren.





Communicatie

Via een korte video, ingezet als youtube pre-roll en op social media getarget op startende ondernemers, vertellen we de doelgroep over de podcast.





Executie

De podcast is gemaakt in samenwerking met BNR radio. De afleveringen hebben thema’s als acquisitie, geld en inkomen, administratie en time management. Deze zijn stuk voor stuk aan te passen naar 5, 10, 15 of 20 minuten. De gehele podcast kon je vinden op een ​mobiele website.