ABN AMRO #slimbankieren



ABN AMRO heeft handige apps en toepassingen als Tikkie, Grip, Mobiel Bankieren en Wearables waarmee je contactloos kunt betalen. Alles bij elkaar maakt dat ABN AMRO de bank is van nu.



Idee

Om te laten zien dat ABN AMRO digitaal sterk in haar schoenen staat hebben we social video’s gemaakt die visueel deze boodschap versterken. Als bank kun je dit namelijk wel zeggen, maar als consument is het belangrijk dat je dit ook voelt. Daarom hebben we goed gekeken naar de huidige beeldcultuur en een vorm gevonden die hierbij past.






*YouTube preroll ​



Middelen

Banners, (retargeting) posts op Facebook en posters met de fotografie van dezelfde situaties. Daarnaast zijn er ook 16:9 versies van de video's voor prerolls op YouTube.


Social

Omdat op social de spanningsboog van de kijker kort is, zijn alle video's maximaal 15 seconden. Daarnaast staat de audio automatisch uit voor video's, waardoor we bewust geen gebruik hebben gemaakt van voiceover of een dialoog tussen mensen om ondertiteling te voorkomen. Alle 9 video's zijn mobile first geschoten en zijn er naast de combinatievideo's (van 2 scènes) ook stand alone versies (met 1 scène) gemaakt.